29 Ocak 2012 Pazar

Tatiller Hayal Oldu

  Bitti bitmesin diye takvime bakmadığım tatil.
  Tatiller güzeldir. Tatillerin daha güzel olan tarafı ise henüz tatilin yeni başlamış olmasıdır. Hiç kimse tatil bitiyor diye sevinmez. Seviniyorsa o insanın akıl sağlığından şüphe duyulması gerekebilir.
  Bizler ilkokuldayken sınıf öğretmenlerimiz sorardı tatilimizin nasıl geçtiğini. Yaz tatilinden çıktıysak yazlık veya otel imkanı olanlar yüzdük, köyde büyükleri olan varsa oraya köye gittik, bol bol gezdik derdi herkes. Yani hiç kimse farklı bir etkinlikten bahsetmezdi.
  Ara yıl tatilleri biraz daha buruk geçer. Mevsiminde etkisiyle dışarıya fazla çıkılmaz, çıkanlar da sitem ederek varır evlerine. Ben sitem edenlerden olamadım. Çünkü dışarı çıkamadım. Çıkamadım diyorum çünkü benim elimde olmayan sebeplerden dolayı gezip dolaşamadım.
  Babamın mesleğinden dolayı geç saatlere kadar oturan bir aile düzenimiz var. Bu düzenim sekizinci sınıfın sonunda daha da bozuldu. Gece normal insanlar tarafından yatılan saatlerde yatmam çok nadir görülmeye başlandı. Hele liseye geçtiğimde gece uyumadan okula gittiğim bile oluyordu. Üniversitede bu aldı başını gitti tabii.
  Bu bazılarına göre kötü alışkanlık, bana göre güzel bir sistemdi. Gecenin sessiz karanlığında bir başına oturmak güzeldir. Bilen bilir. Canının sıkıldığında telefonun yardımıyla iletişim kurabileceğin dostların varsa daha da güzeldir. Tabii her güzelin bir dezavantajı oluyor. Sabahlamanın kötü tarafı sosyal hayatının olmamasıdır. Okula gidilir, gerek okul arkadaşlarının ya da daha önceden tanıdığın arkadaşlarından ''hadi birşeyler yapalım!'' fikri gelir, sen o an hayır demek durumunda kalırsın. Çünkü mesain bitmiştir. Öğle saatlerinde eve gidilir,yatılır. Herkes yatmaya hazırlanırken, kalkılır. Herkesin gün içinde yaptıklarını sen gece yapmaya başlarsın.
  Ne işi doğru ki tatil işi doğru olsun okulum, yarın başlıyor. İki haftalık tatil bitti. Uyku düzenim daha da bozuldu. Tatillerde en geç sabah 6'da yatardım. Şimdi o saatten 6-7 saat sonra bazen hiç uyumayarak akşam 9'da uyuyakalıyorum. Tatil için yapılan planlar genelde boşa çıkar. Ama bu sefer daha da boşa çıktı. İzlenecek film ve diziler kaldı, okunacak kitaplar kaldı. En kötüsü de görüşülecek arkadaşlar kaldı...
  Yedi haftanın sonunda ki bir haftalık tatili iple çekmeye başladım şimdiden. Hele temmuzun ortasında başlayacak olan tatil  bir hayal oldu...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder