5 Temmuz 2013 Cuma

Bensiklopedi Roma Rakamları İle On


- gün içinde bavuluna sıkıntısını, sevincini, heyecanını katıp otobüs şirketlerinin kıç içi kadar yazıhanelerine doluşan insanları yolcu ediyoruz önünden geçerek.
- Bu aralar en sıklıkla duyduğum en hoş üstü kapalı emir cümlesi: -Evet, şimdi tatlı bir gaz veriyoruz...,

- Asaf Halet Çelebi edebiyat yıllıklarının ve şiirlerin arasında sıkışık kalmış bir şair. Bir bakıma iyi de bakıyorum bu unutulmuşluğa. Şiirleri tekelimize alacak kadar bencil olmasak da bazı şairlerin sosyal medya denen maksadı -kendini olduğundan farklı gösterme mecrasında harcanmasını kabul etmek saçmalıktır. @ali @ayşe'ye tivit atsın diye Turgut Uyar -göğe bakalım! dememiştir!
 Şöyle de bir gerçek söz konusu ki ; şiirler birilerine ithaf edilebiliyorsa güzeldir; ithaf edilen kişi kendini zaten bilir; dizelerden tanır kendini, @ gibi bir etiketleme aracına ihtiyaç olmadan.
 - Asaf Halet Çelebi diyorduk; Çelebi duygu ile mistisizmi harmanlamış bir İstanbul Beyefendisi. Kim sorabilirdi İbrahim'e -gönlümü put sanıp da kıran kim? diye.
 - Neyi çok istediysem yapamadım; geyiğe girmeyeceğim sayın sevgili pek değerli birkaç okurdan biri. naber? neyse. Karikatür çizmeye de çalıştım hayatımın bir bölümünde, azıcık yol katetmiş de olabilirim bilmiyorum fakat sürekli neşeli, saf tipler çizmeye özen gösterdim; insanlar o kadar mutsuz o kadar kurnaz duruyorlardı ki... Ben çizmeyi bıraktım, insanlar biraz daha asık biraz daha insansız.
-  Sürekli bir şeyleri ertelerken yaşamı ertelemişiz hü.
-  Zeus şişmanları hiç sevmediğinden yaz mevsimini yaratmış.
-  Yol varsa gidilir.

- başım omzunda iken sayıkladığıma bakma

 beni istediğin yere götür
 ikimiz de ne uykudayız
                         ne uyanık

- O son şiiri okumayacaktık.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder