27 Şubat 2013 Çarşamba

Bensiklopedi Roma Rakamları ile Sekiz


- Öküz ve hayvan dergilerini özleyenler için "ot" çıktı. Tabii biz Öküz ve hayvan dergilerine yetişemeyenler için de "ot" çıktı. Tabii bu ne biçim dergi? diye piyasa yapmaya çalışın diye de "ot" çıktı. "Ağbi bence met-üst varsa tamamdır..."cılar için de "ot" çıktı.
    İhsan Oktay Anar'ın karakterlerinin ustalar tarafından resmedilişi daha doğrusu karikatürleştirilmesi insanın Anar okuru olmadığına pişman ediyor.
- Barış Bıçakçı... -Baharda Yine Geliriz. İletişim Yayınları'nın da otuzuncu yaş gününü kutlayalım; Beş Paralık Roman için de kendilerine teşekkürlerden bir demet!
- "Masal Müfettişi" sözlüklerde hakkında detay olur diye başlığına tıklayamadığım Şensoy eseri. Korkunun spoilere faydası yoktur! düşüncesi ile tıksal seyahat ettim; Şensoy'un son yıllardaki en iyi oyunu olduğu yazılmış.
  Masal Müfettişi'ni izlememe az bir zaman kala Ortaoyuncular'ın bana Kenterler'i çağrıştırması hoşuma gidiyor. Malumunuz tek derdi sokakta topunu yaşça büyüklere kaptıran adamlar olarak, yaşıt Şensoyları Ses-1885 tarihine katkıda bulunan banka reklamlarında görüp, hayal meyal hatırladıktan daha sonra yine Şensoy'un Sahibinden Satılık Birinci El Ortaoyunu'nda dvd teknolojisi yardımıyla izlemiştik. Şimdi de M.Ferhan Şensoy Usta ile aynı sahnede, annesi ile adaş Şensoy ise dekor-giysi bölümünde izleyici ile karşı-karşıya. İzleyeceğiz. İzleyiniz, izletiniz.
 - ot demiştim; Behiç Pek o insanın içini ısıtan çizimi ile Efrasiyab'ın Hikayeleri' kitabından Üzeyir karakterine iki boyutta hayat vermiş:
  "Benim dünyada tattığım en büyük lezzet hayat değil, insanlıktır. Her zaman olduğu gibi şimdi de yaşıyor olmanın zevkini çıkarıyorum."
 - Yaşıyor olmanın zevkini çıkarıyor olanlardan olabilseydim alıntı ile çelişmezdim.
 - Nasri Hoca vaazda bulunuyor Tivıtıraleyhisselam'da:
  Nasri Tayyip'in Nasri Hoca'yla ayni gün doğması manitu'nun bir dengesi. Ona önlem olarak benim de doğmamı uygun görmüş manitu!
 
 - Gogol.
  - "Bi Oyun Varmış" adlı oyun ile Gökhan Semiz ve Uğur Uludağ'ın birlikte kurdukları ESEK 1 Mart'ta Konak AKEME'de.
 - Uğur Uludağ oyunculuğunu sevdiğim, kalemini hep merak ettiğim, aktif tiyatro izleyicisi olduğum dönemden beri hiç bir türlü oyununu izleyemediğim tiyatrosunun yazarı.
 - Yaptıkları ile göz önünde olan özellikle de yazarlar ve tiyatrocular karşısında tutulup kaldığımdan dolayı Uğur Uludağ ile bir sohbet etme şansını da tepmiştim Ses-1885'te geçtiğimiz sezon Nasri Hoca ve Muhalif Eşeği adlı oyununun bitiminde kendisi ile Şensoy'u yan-yana beklerken. Sadece
       -Merhaba Ağbi! renksiz Türkçe selamlaşma terimini kullabildim,
            -Merhaba kardeşim! diye selamıma karşılık verdi, güldü.

2 yorum :

  1. :)bloğunuzu takibe aldım:)banada misafirliğe beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle hoş geldiniz, beğenmeniz, keyifli vakit geçirmeniz dileği ile...

      Sil